Fjerne eller slette all informasjon eksternt fra telefonen eller enheten du har mistet

Hvis du bruker telefonen eller enheten til å få tilgang til postboksen, er det sannsynligvis lagret mye sensitiv informasjon på den, for eksempel personlig identifikasjon eller konfidensiell kommunikasjon.

 

Hvis du mister telefonen, bør du straks fjerne all informasjon fra den. Du kan gjøre dette eksternt ved å bruke en prosess som kalles ekstern enhetssletting.

 

VIKTIG   Du kan bare fjerne dataene fra enheten hvis den var konfigurert slik at den bruker Exchange ActiveSync. Hvis du ikke er sikker på om telefonen er konfigurert slik at den bruker Exchange ActiveSync, kan du ganske enkelt prøve fremgangsmåten nedenfor for å finne det ut. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se Hva annet trenger jeg å vite? lenger ned i denne artikkelen.

 

 

Slette alle data eksternt fra telefonen eller enheten du har mistet

1. Logg på kontoen ved å bruke Outlook Web App. Hvis du vil ha hjelp til å logge på på kontoen din, kan du se Logge på Outlook Web App.

 

2. Klikk Innstillinger > alternativer > telefon > mobileenheter på verktøylinjen i Outlook Web App.

 

3. Velg telefonen eller nettbrettet du vil tømme.

4. Klikk Tøm enhet

 

5. Klikk Ja.

6. Klikk Slett

 

 

Hva annet trenger jeg å vite? 

- Du kan kontakte kundesenteret for bistand til å slette all informasjon eksternt fra telefonen eller enheten.

 

- Hvis enheten ikke vises i listen, er den ikke konfigurert slik at den synkroniserer med postboksen ved hjelp av Exchange ActiveSync.

 

- Tømming av ekstern enhet ber kontoen sende instruksjoner til telefonen om å slette alle data neste gang telefonen kobles til kontoen. Når tømmingen av den eksterne enheten er fullført, er det svært vanskelig å gjenopprette informasjonen som var lagret i telefonen. Datafjerning gjenoppretter imidlertid ikke telefonen til samme tilstand som den var i da den var helt ny. Det kan hende at data kan gjenopprettes ved hjelp av avanserte verktøy.

 

<< Tilbake