Kan jeg endre mitt passord selv?

Ja det kan du. Hvis man har glemt passordet eller ikke får logget på, kan du selv få dette byttet / endret på følgende måte:

 

PS. Du kan også be kundeportal-ansvarlig eller daglig leder om å få tilbakestillt passordet i kundeportalen.

 

1. I påloggingsviduet for Duett Sky klikker du linken- 'Klikk her'.

 

bytte_passord01

 

 

2. Man kommer da til en side hvor du må legge inn ditt brukernavn for å få tilbakestilt ditt passord. Klikk 'Neste'.

 

bytte_passord02

 

 

3. Et nytt bilde kommer opp med beskjed om hvilken bruker passordet tilbakestilles for. Er dette riktig klikker du 'Send kode'.

Du vil nå få tilsendt en SMS med kode for passordendring til din mobiltelefon.

 

Hvis du ikke har fått lagt inn ditt telefon nummer selv, kan kundeportalansvarlig/daglig leder på kontoret legge dette inn for deg.
Kundeportalansvarlig/daglig leder kan også bytte passord på brukere.

 

bytte_passord03

 

 

4. Etter at du har mottatt koden skriver du denne inn i feltet, og klikker OK.

 

bytte_passord04

 

 

5. Du vil mota et nytt passord på SMS, og kan nå klikke på 'Til pålogging' for å logge deg inn med nytt tilsendt passord.

 

bytte_passord05

 

 

6. For selv å endre passordet gjør du dette ved å klikke navnet ditt oppe til høyre i skjermbilde og i menyen velge 'Change password'.

 

bytte_passord06

 


Krav til passord

Her er noen krav du må følge når du skal opprette eller endre passordet ditt:
- være på minst 8 tegn (Om du har flere enn 8 tegn i passordet, vil sikkerheten øke betraktelig).
- inneholde minst ett tegn fra tre av fire grupper:
- små bokstaver (a-z, IKKE æ,ø,å)
- store bokstaver (A-Z, IKKE æ,ø,å)
- tall (0-9)
- spesialtegn ". - _ + ! / ( )"
- IKKE inneholde brukernavnet ditt eller deler av det.
- IKKE inneholde norske bokstaver, "æ,ø,å"

 

<< Tilbake